Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Marknadsföring - modeller och principer - Häftad
Finns i lager, 736 kr
 Information från förlaget 

Marknadsföring - modeller och principer

Av Carl Gezelius, Henrik Uggla, Per Wildenstam

Bok-
presentation:
Marknadsföring - modeller och principer
Författar-
presentation:
Carl Gezelius
Häftad
Finns i lager, 736 kr

Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En helt ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.

Författarna har i många år undervisat på olika affärsskolor och har med tiden blivit mer och mer medvetna om kursdeltagarnas svårigheter att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som så ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna har inte legat på det språkliga planet, utan i det enkla faktum att många av de exempel som behandlas inte är kända i Sverige.

Studenter får därför sällan några naturliga associationer till det som förklaras. Ofta är exemplen också hämtade från de största företagen i världen. Ambitionen har därför varit att åstadkomma en bok med så många exempel som möjligt från små och medelstora svenska företag.

Författare:
Carl Gezelius och Per Wildenstam. Båda författarna är mycket efterfrågade som lärare, konsulter och föreläsare.

Avsedd för:
Introducerande kurser i marknadsföring. Boken kan användas av universitet, högskolor, KY-utbildningar, utbildningsföretag och i samband med företagsintern utbildning, men lämpar sig även för självstudier och internutbildning.

Utgåvor

Häftad
Förlag: Sanoma Utbildning
Lagerstatus: Definitivt slut

Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En helt ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.

Utgivningsdatum: 20071127
9789162265786

Häftad
Förlag: Sanoma Utbildning
Lagerstatus: Finns i lager
Utgivningsdatum: 20160607
9789152334072

Bok: 19081

Anmäl textfel

Utgivning

Marknadsföring - modeller och principer Ny upplaga

av Carl Gezelius
Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, rel...

Marknadsföring - modeller och principer

av Carl Gezelius
Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, rel...
Häftad, Finns i lager, 736 kr

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2