![]() Skaffa jobb genom sociala medier - 39 praktiska råd - Häftad
Finns i lager,
118 kr
|
Skaffa jobb genom sociala medier - 39 praktiska råd
Av Holger Wästlund

Bok- presentation: |
Skaffa jobb genom sociala medier - 39 praktiska råd |
Författar- presentation: |
Holger Wästlund |
Häftad
Finns i lager,
118 kr
|
Boken handlar om att skaffa jobb och även att skapa jobb åt sig själv. Den handlar inte om den gamla metoden, som innebär att du skickar in ett standardiserat CV och ett följebrev till en arbetsgivare, samtidigt som hundratals andra gör det, och sedan sitter och väntar på att telefonen ska ringa om en anställningsintervju.
Holger Wästlund beskriver hur de flesta jobb tillsätts genom informella kontakter och jag berättar hur du steg för steg kan bygga upp sådana kontakter. Det handlar inte om någon ”quick fix” utan om hur du på ett målmedvetet sätt med hjälp av sociala medier kan skaffa dig de kontakter som så småningom kan leda till att du får ditt drömjobb.
Holger Wästlund har egen erfarenhet både som arbetsgivare och som användare av sociala medier.
Holger Wästlund har tidigare jobbat på och varit delägare i ett konsultföretag som varierade mellan 10 och 50 anställda. Jag har varit VD för ett fastighetsbolag med ca 75 anställda och varit VD för ett stort konsultföretag som växte från ca 1300 till ca 2500 anställda under min tid i bolaget. Jag har varit med om att företag växer, minskar eller förändras kraftigt.
Holger Wästlund har som outplacementkonsult och managementkonsult hjälpt och stöttat många när de skaffat sig nya jobb eller ändrat på sin jobbsituation av alla möjliga skäl. Jag har ca 15 egna hemsidor och är aktiv på LinkedIn, Facebook, YouTube och SlideShare.
Några sociala nätverk har författaren valt att inte vara aktiv på och anledningen till det kommer jag även att kommentera i denna bok.
Det finns många sätt att skaffa sig ett nytt jobb eller få till stånd en förändring i sin jobbsituation. Sociala medier är billigt, det är effektivt, det är snabbt och du kan nå betydligt fler människor än med andra metoder.
Boken är uppbyggd i elva steg. Tanken är att du successivt ska kunna pröva de metoder som fungerat för andra och själv välja det som du känner för och som ger resultat för dig.
Boken innehåller lämkar till personer som själva berättat eller låtit sig intervjuas på nätet om sina framgångar med att skaffa sig nya jobb genom sociala medier. Alla dessa berättelser har säkert inspirerat många att skaffa nytt jobb på samma sätt. De har också inspirerat mig att skriva denna bok.
Att skaffa sig ett jobb genom sociala medier är inte bara effektivt. Du kommer samtidigt gå in i en rolig och intressant process som innehåller en massa spännande utmaningar.
Utgåvor
Skaffa jobb genom sociala medier – 29 praktiska råd
I denna bok beskrivs i 11 steg hur du kan skaffa nytt jobb genom sociala medier:
Steg 1: Här finns jobben
Steg 2: Du når jobben via sociala medier så här
Steg 3: Så kommer du igång
Steg 4: Så kan du förändra bilden av dig själv på nätet
Steg 5: Detta kan du göra på LinkedIn
Steg 6: Så får du besökare till din sajt
Steg 7: Så kan du använda dig av Facebook
Steg 8: Testa Twitter
Steg 9: Sökmotorerna älskar bilder
Steg 10: Tänk som en egenföretagare
Steg 11: Så kan du agera offline
Författare: Holger Wästlund
Boken handlar om att skaffa jobb och även att skapa jobb åt sig själv. Den handlar inte om den gamla metoden, som innebär att du skickar in ett standardiserat CV och ett följebrev till en arbetsgivare, samtidigt som hundratals andra gör det, och sedan sitter och väntar på att telefonen ska ringa om en anställningsintervju.
Holger Wästlund beskriver hur de flesta jobb tillsätts genom informella kontakter och han berättar hur du steg för steg kan bygga upp sådana kontakter. Det handlar inte om någon ”quick fix” utan om hur du på ett målmedvetet sätt med hjälp av sociala medier kan skaffa dig de kontakter som så småningom kan leda till att du får ditt drömjobb.
Holger Wästlund har egen erfarenhet både som arbetsgivare och som användare av sociala medier.
Holger Wästlund har tidigare jobbat på och varit delägare i ett konsultföretag som varierade mellan 10 och 50 anställda. Han har varit VD för ett fastighetsbolag med ca 75 anställda och varit VD för ett stort konsultföretag som växte från ca 1300 till ca 2500 anställda under hans tid i bolaget. Han har varit med om att företag växer, minskar eller förändras kraftigt.
Holger Wästlund har som outplacementkonsult och managementkonsult hjälpt och stöttat många när de skaffat sig nya jobb eller ändrat på sin jobbsituation av alla möjliga skäl. Han har ca 15 egna hemsidor och är aktiv på LinkedIn, Facebook, YouTube och SlideShare.
Några sociala nätverk har författaren valt att inte vara aktiv på och anledningen till det kommenterar han i denna bok.
Det finns många sätt att skaffa sig ett nytt jobb eller få till stånd en förändring i sin jobbsituation. Sociala medier är billigt, det är effektivt, det är snabbt och du kan nå betydligt fler människor än med andra metoder.
Boken är uppbyggd i elva steg. Tanken är att du successivt ska kunna pröva de metoder som fungerat för andra och själv välja det som du känner för och som ger resultat för dig.
Boken innehåller länkar till personer som själva berättat eller låtit sig intervjuas på nätet om sina framgångar med att skaffa sig nya jobb genom sociala medier. Alla dessa berättelser har säkert inspirerat många att skaffa nytt jobb på samma sätt.
Att skaffa sig ett jobb genom sociala medier är inte bara effektivt. Du kommer samtidigt gå in i en rolig och intressant process som innehåller en massa spännande utmaningar.
Bok: 237167
Anmäl textfel