![]() Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd - Häftad
Beställningsvara,
560 kr
|
Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
Av Ingvar Lundberg, Monica Reichenberg

Bok- presentation: |
Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd |
Författar- presentation: |
Ingvar Lundberg |
Häftad
Beställningsvara,
560 kr
|
Att läsa och förstå texter borde väl vara enkelt för elever som knäckt läskoden och gått flera år i skolan? Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap. Man kan inte följa anvisningar, inte fatta poängen med meddelanden, inte följa en röd tråd i framställningar. Elever behöver direkt undervisning om hur man förstår en text.
I den här boken visar författarna att även elever med betydande svårigheter har stor utvecklingspotential i fråga om att förstå skrift. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter. Författarna har valt att pröva två modeller av systematiska textsamtal och ger med många exempel praktisk vägledning i hur man kan gå tillväga när man tillämpar dem i klassrummet.
Utgåvor
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I den här boken visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång...
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I den här boken visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
Bok: 182078
Anmäl textfel