Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln - Häftad
Beställningsvara, 624 kr
 Information från förlaget 

Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln

Av Jens Nordfält

Bok-
presentation:
Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln
Författar-
presentation:
Jens Nordfält
Häftad
Beställningsvara, 624 kr

Av alla produkter och varumärken som finns i en butik blir kunden troligtvis bara medveten om mindre än en procent. Med enkla visuella knep går det att påverka vilka produkter som uppmärksammas och hur intrycken tolkas. Detta ger den som arbetar i en butik enorma möjligheter, men det ställer också krav. För att kunna kommunicera på ett bra sätt med kunderna gäller det för detaljisten att känna till hur dessa framförallt visuella regler fungerar.

Läs mer
Marknadsföring i butik gör en djupdykning i de senaste 40 årens forskning kring marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författaren visar hur den psykologiska beslutsmodellen praktiskt kan tillämpas på butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse. Ambitionen är att försöka fylla ut delar av den kunskapslucka som finns idag och utmana många av de branschsanningar som bygger på rykten.
Boken vänder sig till dig som arbetar inom handeln eller studerar handel vid universitetet, på högskolan eller på någon branschutbildning.
Av Sveriges Marknadsförbund utsedd till årets marknadsföringsbok 2007.

Om författarna
Jens Nordfält är doktor i butiksmarknadsföring. Han arbetar med forskning och utbildning vid Handelshögskolan i Stockholm och på ICA.

Recensioner
“Huvuddelen av kunders köpbeslut för många produkter fattas inne i butiken – inte i förväg. Det betyder att butiken i sig är ett minst lika viktigt medel för att utöv apåverkan som annonser och TV-reklam. Trots detta har det saknats litteratur på svenska om butikens synnerligen betydelsefulla roll som kommunikationsmedium. Men nu har Jens Nordfält rättat till detta med boken Marknadsföring i butik. Boken, som är baserad på omfattande internationell forskning, ger en systematisk insikt i hur kunden blir påverkad av sådant som sortimentet, priserna, ljud, ljus, dofter och färger inne i butiken. Därför är det här en bok som gör livet lättare för de praktiker och högskolestudenter som vill lära sig hur butikskunder reagerar. Även alla vi som är kunder borde läsa boken, för många av våra beslutsprocesser inne i butiken är omedvetna och sker med hjälp av autopilot. ”
Magnus Söderlund är chef för Centrum för Konsumentmarknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm och författare till bland annat böckerna Den lojala kunden och Emotionsladdad marknadsföring.

Utgåvor

Häftad
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Av alla produkter och varumärken som finns i en butik blir kunden troligtvis bara medveten om mindre än en procent. Med enkla visuella knep går det att påverka vilka produkter som uppmärksammas och hur intrycken tolkas. Detta ger den som arbetar i en butik enorma möjligheter, men det ställer också krav. För att kunna kommunicera på ett bra sätt med kunderna gäller det för detaljisten att känna till hur dessa framförallt visuella regler fungerar.

Utgivningsdatum: 20070524
9789147087662

Bok: 117063

Anmäl textfel

Utgivning

In-Store Marketing

av Jens Nordfält
In-Store Marketing / Hur du ökar exponeringen och profileringen ...

Marknadsföring i butik - Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln

av Jens Nordfält
Av alla produkter och varumärken som finns i en butik blir kunden...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell

Berättelse om en hjälte

Recension: Hand i hand med barnen till Treblinka : Berättelsen om Janusz Korczak av Margit Silberstein
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2