Söker du efter "Predikanten / Lättläst" av Camilla Läckberg? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Predikanten / Lättläst
Av Camilla Läckberg

Bok- presentation: |
Predikanten / Lättläst |
Författar- presentation: |
Camilla Läckberg |
![]() |
Predikanten
En pojke leker riddare bland klipporna vid havet när han plötsligt hittar en död kvinna. Polis kallas till platsen och man finner ytterligare två kvinnoskelett. Patrik Hedström från Tanumshedes polisstation ställs inför ett svårt fall som han misstänker kan hänga ihop med händelser från förr. Från den tiden då Predikanten gjorde underverk i trakten. Sjuka människor blev friska när han lade sina händer på dem. Men Predikanten dog tjugo år innan den första kvinnan blev mördad. Hur kan det hänga ihop?
Tre kvinnor är redan döda och nu är en fjärde försvunnen. Något måste göras, innan det är försent.
Predikanten är en fristående fortsättning på Camilla Läckbergs debutbok Isprinsessan. Båda böckerna har återberättats till lättläst av Åsa Sandzén.
Utgåvor
Predikanten
En pojke leker riddare bland klipporna vid havet när han plötsligt hittar en död kvinna. Polis kallas till platsen och man finner ytterligare två kvinnoskelett. Patrik Hedström från Tanumshedes polisstation ställs inför ett svårt fall som han misstänker kan hänga ihop med händelser från förr. Från den tiden då Predikanten gjorde underverk i trakten. Sjuka människor blev friska när han lade sina händer på dem. Men Predikanten dog tjugo år innan den första kvinnan blev mördad. Hur kan det hänga ihop?
Predikanten är en fristående fortsättning på Camilla Läckbergs debutbok Isprinsessan. Båda böckerna har återberättats till lättläst av Åsa Sandzén.
Predikanten
En pojke leker riddare bland klipporna vid havet när han plötsligt hittar en död kvinna. Polis kallas till platsen och man finner ytterligare två kvinnoskelett. Patrik Hedström från Tanumshedes polisstation ställs inför ett svårt fall som han misstänker kan hänga ihop med händelser från förr. Från den tiden då Predikanten gjorde underverk i trakten. Sjuka människor blev friska när han lade sina händer på dem. Men Predikanten dog tjugo år innan den första kvinnan blev mördad. Hur kan det hänga ihop?
Tre kvinnor är redan döda och nu är en fjärde försvunnen. Något måste göras, innan det är försent.
Predikanten är en fristående fortsättning på Camilla Läckbergs debutbok Isprinsessan. Båda böckerna har återberättats till lättläst av Åsa Sandzén.
Bok: 130501
Anmäl textfel
Camilla Läckberg
Hon är en av Sveriges mest framgångsrika nutida deckarförfattare. Efter debuten 2003 med "Isprinsessan" har hon skrivit åtta deckare. Den senaste är "Änglamakerskan" (2011).