Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Kundtillfredsställelse och kundmätningar - Häftad
Beställningsvara, 488 kr
 Information från förlaget 

Kundtillfredsställelse och kundmätningar

Av Lars Sörqvist

Bok-
presentation:
Kundtillfredsställelse och kundmätningar
Författar-
presentation:
Lars Sörqvist
Häftad
Beställningsvara, 488 kr

Utgåvor

Häftad
Förlag: Studentlitteratur AB
Lagerstatus: Beställningsvara

Denna bok behandlar kundtillfredsställelse och kundmätningar ur ett brett perspektiv. Inledningsvis redogörs för behovet av information om kunderna samt hur denna kan utnyttjas. Vidare diskuteras hur kunden utifrån förväntningar, utfall och omgivningsfaktorer upplever olika grad av tillfredsställelse i varierande situationer.

Författaren beskriver sedan hur man kan utforma och genomföra mätningar av kundernas attityder, kundernas beteenden samt de effekter som detta leder till för det aktuella företaget eller organisationen. Slutligen presenteras olika metoder och hjälpmedel för att analysera och tolka den insamlade informationen.

Boken grundar sig på författarens erfarenheter från forskning som bedrivits vid Kungliga Tekniska Högskolan samt från konsultverksamhet och rådgivning i en mängd företag och organisationer.

kvalitetsstyrning, kvalitet, kvalitetsteknik

Utgivningsdatum: 20000802
9789144015804

E-Bok
Förlag: Studentlitteratur AB
Lagerstatus: Utkommer ej

De flesta företag och organisationer talar idag om vikten av kundfokusering och marknadsorientering. Kunskap om kunderna har en avgörande betydelse för framgång i de flesta företag och organisationer. För att rätt kvalitet och tillfredsställda kunder skall uppnås krävs att information om kundernas attityder, behov och förväntningar kontinuerligt inhämtas. Erfarenheter visar dock att detta ofta är svårt. Kunderna vet inte alltid vad de vill och tycker, attityd och beteende skiljer sig ofta åt, tveksamhet föreligger om huruvida man kan lita på vad kunden säger, etc.

Denna bok behandlar kundtillfredsställelse och kundmätningar ur ett brett perspektiv. Inledningsvis redogörs för behovet av information om kunderna samt hur denna kan utnyttjas. Vidare diskuteras hur kunden utifrån förväntningar, utfall och omgivningsfaktorer upplever olika grad av tillfredsställelse i varierande situationer. Författaren beskriver sedan hur man kan utforma och genomföra mätningar av kundernas attityder, kundernas beteenden samt de effekter som detta leder till för det aktuella företaget eller organisationen. Slutligen presenteras olika metoder och hjälpmedel för att analysera och tolka den insamlade informationen.

Boken grundar sig på författarens erfarenheter från forskning som bedrivits vid Kungliga Tekniska Högskolan samt från konsultverksamhet och rådgivning i en mängd företag och organisationer.

Utgivningsdatum: 20000601
9789144032948

Bok: 31288

Anmäl textfel

Utgivning

Kundtillfredsställelse och kundmätningar

av Lars Sörqvist
Denna bok behandlar kundtillfredsställelse och kundmätningar ur e...

Kvalitetsbristkostnader : - Ett hjälpmedel för verksamhetsutveckling

av Lars Sörqvist
Denna bok behandlar kvalitetsbristkostnaderna ur ett brett perspe...
Häftad, Finns i lager, 484 kr

Ständiga förbättringar : en bok om resultatorienterat förbättringsarbete, verksamhetsutveckling och Sex Sigma

av Lars Sörqvist
I denna bok beskrivs hur ett förbättringsprogram kan byggas upp o...
Inbunden, Finns i lager, 819 kr

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2