Söker du efter "Den mörka ängeln / Lättläst" av Mari Jungstedt? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Den mörka ängeln / Lättläst
Av Mari Jungstedt
|
Bok- presentation: |
Den mörka ängeln / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Mari Jungstedt |
|
|
Det var en förtrollande kväll för festfixaren Viktor Algård. Gotlands kongresshall var fylld med folk, champagnen flödade. Hans nya kärlek stod vid hans sida. Snart skulle han vara fri från sin tråkiga fru. När Viktor Algård lyfte glaset mot läpparna hade han ingen aning om att han bara hade några sekunder kvar att leva.
Mordet på Viktor Algård är det sista kommissarie Knutas vid Gotlandspolisen behöver. Hans tonårsbarn vägrar prata med honom. Och den ungdomsfest där en pojke sparkades ihjäl skakar fortfarande hela Gotland.
Viktor Algårds död chockar hans älskarinna, den kända konstnärinnan Veronika Hammar. Men hon blir snart själv misstänkt. Är hon skyldig eller är den verkliga mördaren ute efter henne? För att få svaret måste Knutas leta sig bakåt i tiden. Till en pojke och hans mamma. Till gamla sår som aldrig läks.
Mari Jungstedts succédeckare Den mörka ängeln är återberättad till lättläst av Åsa Sandzén.
Utgåvor
Det var en förtrollande kväll för festfixaren Viktor Algård. Gotlands kongresshall var fylld med folk, champagnen flödade. Hans nya kärlek stod vid hans sida. Snart skulle han vara fri från sin tråkiga fru. När Viktor Algård lyfte glaset mot läpparna hade han ingen aning om att han bara hade några sekunder kvar att leva.
Mordet på Viktor Algård är det sista kommissarie Knutas vid Gotlandspolisen behöver. Hans tonårsbarn vägrar prata med honom. Och den ungdomsfest där en pojke sparkades ihjäl skakar fortfarande hela Gotland.
Mari Jungstedts succédeckare Den mörka ängeln är återberättad till lättläst av Åsa Sandzén.
Bok: 130457
Anmäl textfel
Mari Jungstedt
Hon debuterade 2003 med kriminalromanen "Den du inte ser". Sedan dess har hon givit ut ett tiotal böcker om polisen Anders Knutas och journalisten Johan Berg. Hennes böcker utspelar sig på Gotland.

