Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Portföljstrategier : varumärket som lagspelare - Häftad
Beställningsvara, 433 kr
 Information från förlaget 

Portföljstrategier : varumärket som lagspelare

Av Henrik Uggla

Bok-
presentation:
Portföljstrategier : varumärket som lagspelare
Författar-
presentation:
Henrik Uggla
Häftad
Beställningsvara, 433 kr

Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, utan om att prioritera mellan olika marknader, varumärken och positioner. Att förstå portföljstrategi medför goda förutsättningar att integrera varumärkesstrategin med affärsstrategin och att möta nya marknadsmöjligheter med större öppenhet.

Läs mer
På 1980-talet fokuserades tänkandet på varumärkets finansiella och psykologiska värde. På 1990-talet handlade det om att bygga mening, identitet och associationer kring varumärket. Idag innebär varumärkesstrategi framför allt att skapa balans i en portfölj med starka och svaga varumärken, globala och lokala varumärken, nya och gamla varumärken, egna och inköpta varumärken.
Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, utan om att prioritera mellan olika marknader, varumärken och positioner. Boken diskuterar:
- konsumentinsikter för portföljstrategi
- portföljstrategi ur företagets perspektiv
- portföljroller för varumärket
- strategier för att avveckla varumärken i portföljen.
Att förstå portföljstrategi medför goda förutsättningar att integrera varumärkesstrategin med affärsstrategien och att möta nya marknadsmöjligheter med större öppenhet.

Om författarna
Henrik Uggla är docent i Brand Portfolio Management vid avdelningen för industriell marknadsföring på KTH och internationellt verksam som föreläsare och varumärkesstrateg. Han har på Liber tidigare publicerat bland annat Varumärkessamarbeten som blev utsedd till Årets marknadsföringsbok 2013. Han också publicerat Organisation av varumärken, Affärsutveckling genom varumärket och Varumärkesarkitektur.
Henrik Ugglas forskning är globalt publicerad i vetenskapliga tidskrifter som The Journal of Brand Management, European Journal of Marketing och The Indian Journal of Brand Management.

Utgåvor

Häftad
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, utan om att prioritera mellan olika marknader, varumärken och positioner. Att förstå portföljstrategi medför goda förutsättningar att integrera varumärkesstrategin med affärsstrategin och att möta nya marknadsmöjligheter med större öppenhet.

Utgivningsdatum: 20140905
9789147114344

Bok: 240291

Anmäl textfel

Utgivning

Portföljstrategier : varumärket som lagspelare

av Henrik Uggla
Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, ...

Varumärkesstrategi i verkligheten

av Henrik Uggla
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnä...
Häftad, Finns i lager, 403 kr

Varumärkessamarbeten

av Henrik Uggla
Synen på varumärkessamarbeten har förändrats. Det som för tio år ...

Varumärkesstrategi för säljare

av Henrik Uggla
Varumärkesstrategi för säljare kopplar samman försäljning med var...

Positionering - Teori, trend & strategi

av Henrik Uggla
Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och va...

Affärsutveckling genom varumärket - Brand Extension

av Henrik Uggla
Allt fler företag bygger sin affärsutveckling kring redan etabler...

Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik

av Henrik Uggla
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesark...

Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling

av Henrik Uggla
Nästan all litteratur kring varumärken bygger på att starka varum...

Marknadsföring i verkligheten

av Henrik Uggla
Ambitionen med Marknadsföring i verkligheten är att erbjuda någon...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2