Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Varumärkesstrategi i verkligheten - Häftad
Finns i lager, 403 kr
 Information från förlaget 

Varumärkesstrategi i verkligheten

Av Henrik Uggla

Bok-
presentation:
Varumärkesstrategi i verkligheten
Författar-
presentation:
Henrik Uggla
Häftad
Finns i lager, 403 kr

Utgåvor

Häftad
Förlag: Studentlitteratur AB
Lagerstatus: Finns i lager

Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnärer bygger ofta sina varumärken med mer begåvning och mer substans än vad den bästa av varumärkesplattformar kan leverera. Samtidigt ska man inte förringa värdet av strategiskt tänkande. Precis som en grupp medarbetare kan samlas och formulera en tro på företagets kärnvärden, kan en sund varumärkesarkitektur skapa en tydlighet som sparar både tid och pengar. Men var börjar egentligen en varumärkesstrategi? Är det i teorin på varumärkesstrategernas kammare eller är det i praktiken?

Varumärkesstrategi i verkligheten varvar teori och praktik för att förstå dynamiken i framgångsrika varumärken. Exempelvis diskuteras David Beckham och hans vandring från fotbollsspelare till global varumärkes­ikon. Ett annat exempel utgörs av Arnolds Coffee i Milano som har skapat sin egen kopia på Starbucks i motsats till de traditionella, italienska espressokonventionerna. Andra case utgörs av McSki på McDonalds och BMW. Tillsammans bildar dessa fall en empirisk stomme i boken som analyseras utifrån varumärkesstrategiskt perspektiv.

Varumärkesstrategi i verkligheten vänder sig till studenter och forskare inom marknadsföring, brand management, marknadskommunikation och affärsstrategi. Boken riktar sig också till marknadschefer, brand managers och konsulter verksamma inom strategisk kommunikation, samt till dig som har tröttnat på lättköpta förenklingar; framgångsrik (eller misslyckad) varumärkesstrategi är i slutändan en väl avvägd blandning av både praktik och teori, samt en väl avvägd mix av vetenskap och konst.

Utgivningsdatum: 20130702
9789144086743

Bok: 220826

Anmäl textfel

Utgivning

Portföljstrategier : varumärket som lagspelare

av Henrik Uggla
Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, ...

Varumärkesstrategi i verkligheten

av Henrik Uggla
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnä...
Häftad, Finns i lager, 403 kr

Varumärkessamarbeten

av Henrik Uggla
Synen på varumärkessamarbeten har förändrats. Det som för tio år ...

Varumärkesstrategi för säljare

av Henrik Uggla
Varumärkesstrategi för säljare kopplar samman försäljning med var...

Positionering - Teori, trend & strategi

av Henrik Uggla
Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och va...

Affärsutveckling genom varumärket - Brand Extension

av Henrik Uggla
Allt fler företag bygger sin affärsutveckling kring redan etabler...

Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik

av Henrik Uggla
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesark...

Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling

av Henrik Uggla
Nästan all litteratur kring varumärken bygger på att starka varum...

Marknadsföring i verkligheten

av Henrik Uggla
Ambitionen med Marknadsföring i verkligheten är att erbjuda någon...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2