Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Kundmötet - Inbunden
Beställningsvara, 540 kr
 Information från förlaget 

Kundmötet

Av Magnus Söderlund

Bok-
presentation:
Kundmötet
Författar-
presentation:
Magnus Söderlund
Inbunden
Beställningsvara, 540 kr

Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.

Läs mer
Marknadsekonomin är en fabrik som producerar enormt många kundmöten dygnet runt. Man skulle kunna tro att det personliga mötet ”in real life” har spelat ut sin roll i en tid när digitala möjligheter hyllas som framtiden för marknadsföring. Men mängder av inköp kräver fortfarande att kunden på ett eller annat sätt interagerar med företags medarbetare.
I den här boken får vi dyka djupt ned i kundmötet. Vi får lära oss om påverkan av kunden, om betydelsen av medarbetarens ”utsida”, om medmänskligt bemötande och om kundkontaktsbeteende. Författaren tar också upp effekterna av att medarbetaren kategoriserar kunden och av att kunder behandlas lika eller olika. Vilket är bäst? Och hur mycket av kundens tid får man ta upp? Avslutningsvis presenteras olika sätt att från ledningshåll styra och påverka kundmötena.
Boken är utsedd till "Årets marknadsföringsbok 2012" av Sveriges Marknadsförbund.
Läs mer och följ alla nyheter om Kundmötet på den här bloggen: http://kundmotet.wordpress.com/

Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och chef för CCM (Center for Consumer Marketing). Han har bland annat skrivit böckerna Emotionsladdad marknadsföring, Tankeverktyg för marknadsförare och Experiment med människor.

Utgåvor

Inbunden
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.

Utgivningsdatum: 20120529
9789147097760

Bok: 192110

Anmäl textfel

Utgivning

Kundmötet

av Magnus Söderlund
Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren ...

Experiment med människor

av Magnus Söderlund
Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck...

Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld

av Magnus Söderlund
”Som man frågar får man svar”, brukar man säga, och det understry...

Emotionsladdad marknadsföring

av Magnus Söderlund
En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka p...

Tankeverktyg för marknadsförare

av Magnus Söderlund
Vi kan alla lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Den h...

Den lojala kunden

av Magnus Söderlund
Någonting har hänt inom marknadsföringen. Allt fler vill veta hur...

Segmentering

av Magnus Söderlund
Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi buds...

Den nöjda kunden - Kundtillfredsställelse – orsaker och effekter

av Magnus Söderlund
Vet du redan allt om kundtillfredsställelse? Eller har du som mån...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2