Söker du efter "Segmentering" av Magnus Söderlund? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Segmentering
Av Magnus Söderlund

Bok- presentation: |
Segmentering |
Författar- presentation: |
Magnus Söderlund |
![]() |
Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor samt chef för Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm.
Utgåvor
Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen.
Bok: 115156
Anmäl textfel