Söker du efter "Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld" av Magnus Söderlund? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld
Av Magnus Söderlund

Bok- presentation: |
Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld |
Författar- presentation: |
Magnus Söderlund |
![]() |
”Som man frågar får man svar”, brukar man säga, och det understryks i den här boken. Den ger marknadsundersökaren en detaljerad vägledning när han eller hon utformar sina mått - d.v.s. frågor och svarsalternativ. Mätningar och mått visar hur man kan undvika de vanligaste felen vid marknadsundersökningar.
Läs mer
Författaren visar att inte bara frågorna utan även utformningen av svarsalternativen har en benägenhet att påverka resultatet. Boken ger också handledning inför den kvalitetskontroll som undersökaren måste underkasta sig, i termer av reliabilitet och validitet. Boken är rik på verklighetsbaserade exempel.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center of Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.
Utgåvor
”Som man frågar får man svar”, brukar man säga, och det understryks i den här boken. Den ger marknadsundersökaren en detaljerad vägledning när han eller hon utformar sina mått - d.v.s. frågor och svarsalternativ. Mätningar och mått visar hur man kan undvika de vanligaste felen vid marknadsundersökningar.
Bok: 116332
Anmäl textfel