Söker du efter "Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader" av Anders Parment? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader
Av Anders Parment

Bok- presentation: |
Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader |
Författar- presentation: |
Anders Parment |
![]() |
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.
Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.
Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.
Recensioner
Prisbelönt!!
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund
"I boken ’Distributionsstrategier’ ger Anders Parment på ett utmärkt sätt en modern analys av de komplexa frågorna kring distribution inklusive den bakomliggande teorin."
Utgåvor
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.
Bok: 116371
Anmäl textfel