Söker du efter "Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden" av Anders Parment? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden
Av Anders Parment, Mikael Ottosson

Bok- presentation: |
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden |
Författar- presentation: |
Anders Parment |
![]() |
Utgåvor
Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, och idag fångar hållbarhetsfrågor intresset hos konsumenter, företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Det har hittills saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionens teori, analysmodeller och praktik från ett marknadsföringsperspektiv – och särskilt gäller detta litteratur som speglar svenska förhållanden.
Denna bok försöker fylla det tomrummet genom att ge insikter kring hur man som konsument, företagsledare eller student kan leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Särskilt inom marknadsföringsområdet är detta angeläget, då hållbarhet till sin natur är integrerat med t.ex. affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation.
Hederspris Årets marknadsföringsbok 2014
Hållbar marknadsföring belönades med hederspris i samband med utdelningen av Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. Motivering:
I boken Hållbar marknadsföring visar författarna på ett utmärkt sätt –såväl teoretiskt som praktiskt- hur hållbarhet är integrerat med all marknadsföring i vid bemärkelse.
Bok: 223459
Anmäl textfel