Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare - Häftad
Beställningsvara, 437 kr
 Information från förlaget 

Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare

Av Anders Parment, Anna Dyhre

Bok-
presentation:
Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare
Författar-
presentation:
Anders Parment
Häftad
Beställningsvara, 437 kr

EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
• Vad gör attraktiva arbetsgivare?
• Vad gör arbetsgivare attraktiva?

Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både ”insidan och utsidan”.
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
”Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga.”
Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
”Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok – som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning – kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan.”
Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
”Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare.”
Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic

Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.

Recensioner
”Employer branding är en mycket givande bok fylld av fakta och förslag, analyser och frågeställningar, exempel och lösningar. […] Texten är resonerande och beskrivande. En sammanfattning på amerikanskt manér avslutar varje kapitel. Åskådliggörande exempel från utvalda organisationer finns löpande. Boken med sitt värdefulla innehåll passar alla typer av organisationer, näringsliv som offentlig sektor, ideell förening eller professionell världsspelare.” - BTJ häfte 13105219 Lektör Håkan Rosborg

Utgåvor

Häftad
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?

EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?

Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.

Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.

Recensioner
”Employer branding är en mycket givande bok fylld av fakta och förslag, analyser och frågeställningar, exempel och lösningar. […] Texten är resonerande och beskrivande. En sammanfattning på amerikanskt manér avslutar varje kapitel. Åskådliggörande exempel från utvalda organisationer finns löpande. Boken med sitt värdefulla innehåll passar alla typer av organisationer, näringsliv som offentlig sektor, ideell förening eller professionell världsspelare.” - BTJ häfte 13105219 Lektör Håkan Rosborg

Utgivningsdatum: 20121113
9789147111022

Bok: 199897

Anmäl textfel

Utgivning

Boken om ekonomistyrning

av Anders Parment
Flexband, Finns i lager, 810 kr

Marknadsföring - Vetenskap och praktik

av Anders Parment
Häftad, Finns i lager, 821 kr

Kort om marknadsföring

av Anders Parment
Häftad, Finns i lager, 455 kr

Marknadsföring

av Anders Parment
Flexband, Finns i lager, 810 kr

Styrning x 2 - Bokpaket med två böcker inom ekonomistyrningsområdet.

av Anders Parment
Styrning x 2 är ett paket bestående av böckerna Den nya ekonomist...

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden

av Anders Parment
Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag ...

Marknadsföring och distribution : strategiska vägval avseende marknadskanaler

av Anders Parment
Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett f...

Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare

av Anders Parment
EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumär...

Marknadsföring mellan företag

av Anders Parment
Hur fungerar egentligen marknadsföring mellan olika företag – i d...

Med blicken framåt : några framtida utmaningar och möjligheter för en attraktiv arbetsgivare

av Anders Parment
I skriften ger tunga namn – Gunnar Wetterberg, Anders Parment och...

Ekonomistyrning : kort och gott

av Anders Parment
Arbetar du som ledare eller mellanchef? Har du budget eller perso...

Styrning x 2: Bokpaket med två böcker inom ekonomistyrningsområdet.

av Anders Parment
Styrning x 2 är ett paket bestående av böckerna Den nya ekonomist...

Det här måste du också veta om marknadsföring

av Anders Parment
Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på ...

Ekonomistyrning för konkurrenskraft

av Anders Parment
Att strategi är viktigt i dagens konkurrensintensiva samhälle är ...

Marknadsföring - kort och gott

av Anders Parment
Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsf...

Marknadsför till 55 plus - Så lockar du fram köpkraften hos tidernas mest köpstarka målgrupp!

av Anders Parment
Utsedd till Årets marknadsföringsbok 2009 av Sveriges Marknadsför...

Generation Y : - framtidens konsumenter och medarbetare gör entré

av Anders Parment
Omfattande förändringar pågår i företag och organisationer: 40-ta...
Häftad, Finns i lager, 497 kr

Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential

av Anders Parment
Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är ...

Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader

av Anders Parment
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2