Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Det här måste du också veta om marknadsföring - Danskt band
Beställningsvara, 511 kr
 Information från förlaget 

Det här måste du också veta om marknadsföring

Av Anders Parment, Magnus Söderlund

Bok-
presentation:
Det här måste du också veta om marknadsföring
Författar-
presentation:
Anders Parment
Danskt band
Beställningsvara, 511 kr

Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på engelska och riktiga tegelstenar. Men ändå kan de såklart inte täcka in allt. Och de handlar inte riktigt om den verklighet som vi befinner oss i - idag, i Sverige.

Läs mer
Introduktionsböckerna har ett stort ansvar, eftersom det första mötet med ett ämne påverkar våra tankebanor för mycket lång tid framöver. Författarna till den här boken har under sina många år som lärare i marknadsföring sett att vissa relevanta saker faktiskt utelämnas, eller får så begränsat utrymme i de olika introduktionsböckerna att det ger en skev bild av vad som är viktigt för marknadsförare. Här erbjuder de därför ett kritiskt förhållningssätt och ett urval av fördjupningar i förhållande till den vanliga introduktionsboken. Den här boken ska därmed ses som ett komplement, inte ett substitut, till den vanliga, tjocka grundboken i marknadsföring.

Om författarna
Anders Parment är ek. dr vid Stockholms universitet och har tidigare gett ut bland annat Distributionsstrategier, Premium- volym- eller budgetvarumärke?, Marknadsföring mot 55+, Marknadsföring - kort och gott och Generation Y. Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har skrivit bland annat Den lojala kunden, Emotionsladdad marknadsföring, Tankeverktyg för marknadsförare och Experiment med människor.

Utgåvor

Danskt band
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på engelska och riktiga tegelstenar. Men ändå kan de såklart inte täcka in allt. Och de handlar inte riktigt om den verklighet som vi befinner oss i - idag, i Sverige.

Utgivningsdatum: 20101005
9789147094875

Bok: 117510

Anmäl textfel

Utgivning

Boken om ekonomistyrning

av Anders Parment
Flexband, Finns i lager, 810 kr

Marknadsföring - Vetenskap och praktik

av Anders Parment
Häftad, Finns i lager, 821 kr

Kort om marknadsföring

av Anders Parment
Häftad, Finns i lager, 455 kr

Marknadsföring

av Anders Parment
Flexband, Finns i lager, 810 kr

Styrning x 2 - Bokpaket med två böcker inom ekonomistyrningsområdet.

av Anders Parment
Styrning x 2 är ett paket bestående av böckerna Den nya ekonomist...

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden

av Anders Parment
Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag ...

Marknadsföring och distribution : strategiska vägval avseende marknadskanaler

av Anders Parment
Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett f...

Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare

av Anders Parment
EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumär...

Marknadsföring mellan företag

av Anders Parment
Hur fungerar egentligen marknadsföring mellan olika företag – i d...

Med blicken framåt : några framtida utmaningar och möjligheter för en attraktiv arbetsgivare

av Anders Parment
I skriften ger tunga namn – Gunnar Wetterberg, Anders Parment och...

Ekonomistyrning : kort och gott

av Anders Parment
Arbetar du som ledare eller mellanchef? Har du budget eller perso...

Styrning x 2: Bokpaket med två böcker inom ekonomistyrningsområdet.

av Anders Parment
Styrning x 2 är ett paket bestående av böckerna Den nya ekonomist...

Det här måste du också veta om marknadsföring

av Anders Parment
Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på ...

Ekonomistyrning för konkurrenskraft

av Anders Parment
Att strategi är viktigt i dagens konkurrensintensiva samhälle är ...

Marknadsföring - kort och gott

av Anders Parment
Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsf...

Marknadsför till 55 plus - Så lockar du fram köpkraften hos tidernas mest köpstarka målgrupp!

av Anders Parment
Utsedd till Årets marknadsföringsbok 2009 av Sveriges Marknadsför...

Generation Y : - framtidens konsumenter och medarbetare gör entré

av Anders Parment
Omfattande förändringar pågår i företag och organisationer: 40-ta...
Häftad, Finns i lager, 497 kr

Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential

av Anders Parment
Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är ...

Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader

av Anders Parment
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2