Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Marknadsföring mellan företag - Danskt band
Beställningsvara, 542 kr
 Information från förlaget 

Marknadsföring mellan företag

Av Anders Parment, Christian Kowalkowski, Daniel Kindström

Bok-
presentation:
Marknadsföring mellan företag
Författar-
presentation:
Anders Parment
Danskt band
Beställningsvara, 542 kr

Hur fungerar egentligen marknadsföring mellan olika företag – i dag, i Sverige?
Den här boken tar ett brett och modernt grepp på dagens företagsmarknader och utgår från nordisk marknadsföringstradition. Med utgångspunkt i tre grundbegrepp – värde, relation och erbjudande – beskrivs områden som är kritiska för att förstå och kunna arbeta med marknadsföring mellan företag.

Läs mer
Marknadsföring handlar om att stödja kunderna i deras värdeskapande processer. I dag sker det genom att presentera innovativa erbjudanden och genom relationsbyggande i komplexa affärsnätverk. Författarna utgår från aktuell forskning och ger konkreta exempel för att visa hur såväl traditionell produktförsäljning som tjänster och avancerade helhetslösningar kan hanteras.

”Sättet att se på marknadsföring har förändrats över tid, där den mest intressanta förändringen är att värdeskapandet har hamnat mer och mer i fokus – och inte minst att värdeskapande inte längre ses som en enkelriktad process från en leverantör till en kund, utan att det inbegriper ett samskapande av flera olika aktörer, inklusive kunden.
Vi ser också en trend mot att marknadsföring har fått en tydligare strategisk roll, och en utveckling mot att marknadsföringen inte längre är kopplad till en viss avdelning eller funktion, utan att den är en aktivitet och ett antal processer som görs av olika individer med olika roller på flera olika platser både inom och utanför ett företag.”

I boken presenteras kritiska områden som ofta saknas i traditionella B2B-böcker, till exempel marknadsrelaterad innovation, varumärkesprofilering, affärsmodeller, outsourcing och en ökad tjänsteorientering. Forskningsbaserade fall används för att illustrera teorier, framgångsrika exempel och implementeringsfällor.

Om författarna
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid forskningscentret CERS på Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänstestrategier i industriföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Anders Parment, ek. dr, forskar och undervisar om marknadsföring vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Anders har skrivit ett 20-tal böcker, flertalet om olika aspekter av marknadsföring, bland annat om distributionsstrategier på konkurrensintensiva marknader.

Utgåvor

Danskt band
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Hur fungerar egentligen marknadsföring mellan olika företag – i dag, i Sverige?
Den här boken tar ett brett och modernt grepp på dagens företagsmarknader och utgår från nordisk marknadsföringstradition. Med utgångspunkt i tre grundbegrepp – värde, relation och erbjudande – beskrivs områden som är kritiska för att förstå och kunna arbeta med marknadsföring mellan företag.

Utgivningsdatum: 20120822
9789147097333

Bok: 195362

Anmäl textfel

Utgivning

Boken om ekonomistyrning

av Anders Parment
Flexband, Finns i lager, 810 kr

Marknadsföring - Vetenskap och praktik

av Anders Parment
Häftad, Finns i lager, 821 kr

Kort om marknadsföring

av Anders Parment
Häftad, Finns i lager, 455 kr

Marknadsföring

av Anders Parment
Flexband, Finns i lager, 810 kr

Styrning x 2 - Bokpaket med två böcker inom ekonomistyrningsområdet.

av Anders Parment
Styrning x 2 är ett paket bestående av böckerna Den nya ekonomist...

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden

av Anders Parment
Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag ...

Marknadsföring och distribution : strategiska vägval avseende marknadskanaler

av Anders Parment
Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett f...

Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare

av Anders Parment
EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumär...

Marknadsföring mellan företag

av Anders Parment
Hur fungerar egentligen marknadsföring mellan olika företag – i d...

Med blicken framåt : några framtida utmaningar och möjligheter för en attraktiv arbetsgivare

av Anders Parment
I skriften ger tunga namn – Gunnar Wetterberg, Anders Parment och...

Ekonomistyrning : kort och gott

av Anders Parment
Arbetar du som ledare eller mellanchef? Har du budget eller perso...

Styrning x 2: Bokpaket med två böcker inom ekonomistyrningsområdet.

av Anders Parment
Styrning x 2 är ett paket bestående av böckerna Den nya ekonomist...

Det här måste du också veta om marknadsföring

av Anders Parment
Det finns många bra grundböcker om marknadsföring. Ofta är de på ...

Ekonomistyrning för konkurrenskraft

av Anders Parment
Att strategi är viktigt i dagens konkurrensintensiva samhälle är ...

Marknadsföring - kort och gott

av Anders Parment
Marknadsföring – kort och gott ger dig en kortfattad och insiktsf...

Marknadsför till 55 plus - Så lockar du fram köpkraften hos tidernas mest köpstarka målgrupp!

av Anders Parment
Utsedd till Årets marknadsföringsbok 2009 av Sveriges Marknadsför...

Generation Y : - framtidens konsumenter och medarbetare gör entré

av Anders Parment
Omfattande förändringar pågår i företag och organisationer: 40-ta...
Häftad, Finns i lager, 497 kr

Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential

av Anders Parment
Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är ...

Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader

av Anders Parment
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2